7 września 2015 r.  Test systemu mailingowego

---

Szanowni Państwo!

 

Tygodnik, który do Państwa wysyłam w każdą sobotę, korzysta z systemu informatycznego wymagającego okresowego sprawdzenia i usprawnień. Wysyłam tę testową wiadomość z prośbą o potwierdzenie jej otrzymania.

Potwierdzenie może nastąpić przez kliknięcie guzika "Odpowiedz" (Reply) w Państwa programie pocztowym, albo przez kliknięcie guzika poniżej. 

Wdzięczna będę za przesłanie wszelkich uwag dotyczących treści i formy tygodnika.  Wydania archiwalne tygodnika - kliknij tutaj

 

Pozdrawiam i do następnej soboty

 

Małgorzata Todd

P.S. W rewanżu za odpowiedź przekazuję (kliknij ikonę PDF) interesujący raport opisujący aktualny stan oraz najnowsze trendy w e-mail marketingu. Poniżej kilka cytatów, na które warto zwrócić uwagę: 

Współczesne narzędzia umożliwiają bardzo precyzyjne pomiary skuteczności kampanii mailingowych, a to z kolei ma niebagatelny wpływ na popularność tej formy reklamy wśród marketerów, którzy oczekują wymiernych efektów. Większość firm zdaje sobie z tego sprawę i już teraz dostosowuje strategię do nowych wymagań, dzięki czemu e-mail marketing – mimo że niezbyt wyszukany, a często i nielubiany – nie przestaje być jedną najpopularniejszych form promocji.

Co zatem zrobić, by kampania mailingowa, która ma napędzić sprzedaż, nie napędziła nam wrogów? Na kolejnych stronach raportu eksperci z branży interaktywnej zdradzają najlepsze sposoby poprawiające skuteczność kampanii mailingowych – te znane takie jak targetowanie i personalizacja, jaki te, które dopiero się przebijają – jak formaty wideo. 

(…) Skuteczność e-mail marketingu wciąż jest bardzo wysoka. Według raportu Ascend2 - „E-mail Marketing Trends”, 89 proc. marketerów uważa, że e-mail jest jednym z najskuteczniejszych po AdWords narzędziem do osiągania własnych celów sprzedażowych. Nie brakuje też takich, którzy wręcz uważają mailing reklamowy za nadal najskuteczniejszą formą promocji internetowej.  

(…) Eksperci podkreślają, że ważne jest, by marketerzy coraz bardziej skupiali się na przesyłaniu wysoce spersonalizowanej, indywidualnie dobranej treści do wskazanych odbiorców, których pozyskali w ramach swoich działań marketingowych.

(…) Od kilku lat obserwujemy postępującą znieczulicę banerową, coraz mniej osób zauważa standardowe formaty banerowe, dlatego indywidualne podejście do klienta z wykorzystaniem bardzo osobistej poczty e-mail jest wciąż bardzo ważnym narzędziem każdego marketera. Nie ma kanału reklamowego, który stanowiłby duże zagrożenie dla e-mail marketingu. Nawet social media, które już kilkukrotnie miały zdetronizować e-mail, jak do tej pory nie odebrały mu prymatu. Pewnie dlatego, że młodzi ludzie wciąż aktywnie korzystają z poczty elektronicznej.

(…) Dziś dobry e-mail marketing oparty jest na jakościowej bazie rekordów, starannie posegmentowanej ze względu na twarde dane typu demografia czy rodzaj branży. Efektywność mailingu podnoszą również dane behawioralne analizujące reakcje bazy na przekazywane jej treści reklamowe. Kampania oparta o te informacje dociera z produktem do właściwej grupy docelowej, a odbiorca maila czerpie korzyść z otrzymanego listu. (…)

(…) Masowe wysyłki do jak największej grupy odbiorców powoli ustępują miejsca spersonalizowanym i wyselekcjonowanym mailingom, które trafiją do konkretnej grupy odbiorców. Zawężanie grupy docelowej jest świadome i ma prowadzić do spodziewanego efektu. (…) Badania pokazują, że odsetek maili odbieranych na smartfonach gwałtownie wzrasta.

(…) Pamiętajmy, że nawet najlepiej przygotowana kampania, wysłana do najlepiej przygotowanych baz, może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Często głównym powodem tego stanu jest niska dostarczalność i niewłaściwy timing doręczenia wiadomości, spowodowane wysyłką ze współdzielonego adresu IP.

(…) Mailing reklamowy zawierający film pozwala wpływać na emocje klientów. Wideo to obraz, a klienci kupują oczami, dodatkowo pokazuje on więcej niż słowa. Wiele przeprowadzonych badań dowodzi, że słowo kluczowe „wideo” użyte w temacie powoduje znaczący wzrost otwieralności mailingu. Część ekspertów wskazuje, że wykorzystanie wideo musi być poprzedzone dobrą analizą celów kampanii. Inaczej ogrom pracy pójdzie zupełnie na marne.

(…) Specjaliści z branży interaktywnej zgodnie odpowiadają, że zanim przejdziemy do niestandardowej formy, musimy ustalić główną treść przekazu. A ta będzie dobrze dobrana tylko w połączeniu z dokładnym badaniem odbiorcy mailingu. Jak stworzyć kampanię, która przebije się przez gąszcz spamu?

(…) Dla marketera nie ma nic gorszego niż sytuacja, w której jego wiadomości trafiają do folderu „spam”. Co więcej filtry antyspamowe, jeżeli zobaczą wysoką liczbę takich zgłoszeń, automatycznie zablokują nadawcę na wszelkich kontach pocztowych. Z punktu widzenia marketera istotne powinny być przede wszystkim: dostarczalność jego komunikacji, jego reputacja jako nadawcy oraz zaangażowanie odbiorców w komunikację, którą do nich prowadzi. Jak więc nie trafić do folderu ze spamem?

(…) Najważniejszym narzędziem w walce ze spamem powinien być przede wszystkim przycisk rezygnacji z subskrypcji. Administrator danych powinien umożliwić nam wypisanie się z bazy w każdym czasie i bez nakładu większych środków. Trzeba też pamiętać, że sam mailing jest usługą świadczoną elektronicznie. Oznacza to, że chronią nas również przepisy o świadczeniu usług w takiej formie. 

Kliknij tutaj lub grafikę poniżej, aby pobrać raport. 

---
---

ul. Dymińska 6a/146, 01-519 Warszawa
konto: 50 1020 5558 1111 1115 9930 0019
kontakt: mtodd@mtodd.pl
sklep.mtodd.pl

strona autorska M.Todd - zobacz tutaj

Internetowy Kabaret M.Todd - zobacz tutaj

profil M.Todd na Facebook - zobacz tutaj

kanał filmowy M.Todd na YouTube - zobacz tutaj

archiwum biuletynu - zobacz tutaj

zamów prenumeratę newslettera - kliknij tutaj